In het geval je niet happy bent met jouw aankoop, weet dan dat we een eenvoudig en duidelijk retour beleid hebben.

Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

We hopen natuurlijk dat je aankoop helemaal naar wens is, maar we begrijpen dat dat soms niet helemaal het geval is. Ons retourbeleid houdt in: je hebt 14 dagen na ontvangst van je aankoop om ons te laten weten dat je een item wilt ruilen of retourneren voor een terugbetaling of omruiling.

Als jouw item beschadigd is, defect of als je een verkeerd item hebt ontvangen, zal GLOBALFASHION de verzendkosten van het terugzenden van het item aan ons terugbetalen. Als je een item om een ​​andere reden retourneert (bijvoorbeeld omdat het anders is dan verwacht of niet past), kunnen we de retourkosten niet dekken.

Om hygiënische redenen kunnen oorbellen niet worden geretourneerd. Ook items die worden verkocht met een hygiëneverzegeling (bv. badkleding) waar die verzegeling is verbroken of ontbreekt, kunnen niet worden geretourneerd. Bovendien zijn onze cadeaubonnen en items op bestelling niet terug-betaalbaar of omwisselbaar vanwege hun persoonlijke aard.

Belangrijk: items moeten compleet zijn (bv. samen met een riem als die deel uitmaakt van het originele product) en in de originele verpakking met hun prijskaartjes bevestigd zijn en op geen enkele manier zijn gedragen, gewassen of beschadigd. GLOBALFASHION behoudt zich het recht voor om de teruggave van items te weigeren, die niet worden teruggestuurd in overeenstemming met onze retourprocedure, en we kunnen je vragen om de verzending van dergelijke goederen naar je terug te betalen.

GLOBALFASHION kan geen kosten of verantwoordelijkheid dragen met betrekking tot de door de koper geïnitieerde retourzending.

Hoe kan ik items terugsturen voor ruilen of retourneren?

Er zijn twee manieren om items naar GLOBALFASHION terug te sturen, zodat we jouw ruil- en/of retouraanvraag verder kunnen afhandelen:

  1. Je kunt jouw items terugsturen naar GLOBALFASHION VIA A POST SERVICE VAN JOUW KEUZE en op jouw eigen kosten.
  2. Je kunt je items zelf terugbrengen in onze WINKEL IN DE KLINGE.. Vanzelfsprekend zijn hier geen kosten aan verbonden. Raadpleeg het tabblad ‘Boutiques‘ voor adresgegevens. Belangrijk: online gekochte items kunnen alleen worden teruggestuurd naar onze boutiques; ruilingen en terugbetalingen worden altijd afgehandeld door GLOBALFASHION.

Wat moet ik precies doen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?

VIA EEN POST SERVICE VAN JOUW KEUZE:

Als je ervoor kiest om items te retourneren via een post service van jouw keuze, stuur dan ook een e-mail naar info@globalfashion.be met jouw verzoek om item(s) terug te sturen binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. Vermeld hierbij jouw naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer(s). Je vindt deze informatie op de pakbon die bij de originele bestelling is gevoegd. Geef ook duidelijk aan dat je van plan bent jouw item(s) terug te sturen via een post service van jouw keuze.

We sturen je zo snel mogelijk een antwoord waarin we bevestigen dat we je verzoek hebben ontvangen.

Vervolgens kun je jouw retour(s) – op eigen kosten – sturen naar: GLOBALFASHION, Klingedorp 7, 9170 De Klinge. Belangrijk: vergeet niet om de pakbon bij te sluiten bij het verzenden van jouw retour(s)! Zorg ervoor dat we je retour(s) binnen 14 dagen na jouw e-mail met jouw retourverzoek ontvangen. Anders zullen we jouw retour(s) helaas niet kunnen verwerken.

Na een goed ontvangst van jouw retourpakket crediteren we het terugbetalingsbedrag op jouw bankrekening binnen 7 dagen na ontvangst van jouw retourpakket. Op dat moment sturen we je ook een e-mail ter bevestiging van een goed ontvangst van jouw retourpakket en verwerkte terugstorting. Houd er rekening mee dat terugbetalingen worden gedaan met dezelfde betaalmethode (zoals online bankieren, online betalingssystemen, creditcard en/of cadeaubon) die je hebt gekozen bij het plaatsen van jouw bestelling.

VIA DROP-OFF IN ONZE BOUTIQUE  IN DE KLINGE:

Je kunt jouw item(s) zelf retourneren in onze boutique in De Klinge. Vanzelfsprekend zijn hier geen kosten aan verbonden. Raadpleeg het tabblad ‘Boutiques’ voor adresgegevens.

Gelieve hiervoor binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag nadat je jouw bestelling hebt ontvangen, een e-mail sturen naar info@globalfashion.be. Zorg er hierbij voor dat je jouw naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer (s) vermeldt. Je vindt deze informatie op de pakbon die bij de bestelling is gevoegd. Benadruk ook duidelijk dat je van plan bent jouw item(s) terug te brengen naar onze boutique in De Klinge.

We sturen je zo snel mogelijk een antwoord waarin we bevestigen dat we je verzoek hebben ontvangen.

Vervolgens kun je jouw retour(s) naar onze winkel brengen. Belangrijk: vergeet niet om de pakbon mee te brengen bij het binnen brengen van jouw retour(s)! Zorg ervoor dat we jouw retour(s) binnen 14 dagen na jouw e-mail met jouw retourverzoek ontvangen. Anders zullen we jouw retour(s) helaas niet kunnen verwerken. In de winkel ontvang je een ontvangstbewijs. Bewaar dit als bewijs van terugkeer.

Merk op dat je je item(s) alleen kunt retourneren; we betalen geen contant geld voor geretourneerde items in de boutiques. We crediteren het bedrag op jouw bankrekening binnen 7 dagen na een goede ontvangst van jouw retours. Terugbetalingen worden gedaan met dezelfde betaalmethode (dat wil zeggen online bankieren, online betalingssystemen, creditcard en/of cadeaubon) die je hebt gekozen bij het plaatsen van jouw bestelling. In dit stadium zullen we je ook een e-mail sturen met een bevestiging van de goede ontvangst van jouw geretourneerde item(s) en de verwerkte terugbetaling.

Ter info – Verdere verduidelijking met betrekking tot ‘kosten van verzending’ en ‘retourkosten’:

De verzendingskosten – alleen van toepassing voor bestellingen met een aankoopwaarde van minder dan € 100 – zijn die kosten die je hebt betaald op het moment dat jouw bestelling door GLOBALFASHION naar jou werd verzonden. Indien aangerekend bij je bestelling worden deze kosten alleen terugbetaald als je alle items van jouw bestelling retourneert. Als je slechts één of enkele van je items retourneert, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

De retourkosten zijn de kosten die je betaalt wanneer je (een deel van) jouw bestelling naar GLOBALFASHION retourneert. We betalen alleen de retourkosten (enkel via een DPD retourlabel, op aanvraag verkrijgbaar) en daaropvolgende nieuwe leveringskosten, indien van toepassing, als de retourzending het resultaat is van onze fout (bv. onjuist artikel geleverd) of als artikelen defect zijn.

Kan ik mijn item (en) ruilen?

Wil je jouw gekochte item(s) inruilen voor een andere maat of kleur? Dat is geen probleem! Stuur een verzoek voor ruil per e-mail naar info@glonbalfashion.be binnen 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. Zorg er hierbij voor dat je jouw naam, klantnummer, bestelnummer en artikelnummer(s) vermeldt. Markeer ook duidelijk hoe je de items aan ons wilt retourneren (zie twee opties hierboven vermeld).

We sturen je zo snel mogelijk een antwoord waarin we bevestigen dat we je verzoek hebben ontvangen. In dit antwoord vermelden we ook of je ruilverzoek mogelijk is, afhankelijk van de voorraad, en voegen we een retourlabel bij (indien gevraagd). Zorg ervoor dat we jouw retour(s) binnen 14 dagen na jouw e-mail met jouw ruilverzoek ontvangen. Anders kunnen we jouw retour(s) helaas niet verwerken.

Om de items naar ons te retourneren, volg je de stappen die in de vorige paragraaf zijn beschreven, genaamd: ‘Wat moet ik precies doen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?’

Na ontvangst van jouw retour sturen wij je de gevraagde ruil-item(s) op zonder verzendingskosten of leggen we het voor je klaar in onze boutique – afhankelijk van wat jouw voorkeur heeft. Mocht deze nieuwe maat of kleur toch ook niet naar wens zijn, kun je het item opnieuw aan ons retourneren. We betalen je dan het geld terug, maar weet dat we dan wel de verzendkosten voor de tweede verzending (nieuwe maat) zullen aftrekken.